20 -24 October 08

Posted by mna@eejam | 10/25/2008 05:56:00 AM | 0 comments »

salam...

1) Apa kena dengan tempoh tarikh 20-24 oct?

2) inilah seminggu yg lepas di mana tercetus pahit manis ku dlm trading (ini bukanlah kali pertama pahit manis aku,,sekadar memberitahu di blog ini)...pahit utk disimpan dan dicatit supaya ianye tak berulang lagi...manis utk kite terus bersyukur dgn ilmu dan rezeki kurniaan Ilahi.....

3) Bermula 13 oct, aku buka akaun baru fxpro...dgn deposit usd700...fxpro ni pun member aku rekemen..die kata bagus..spread GJ pun dlm 7...cuma kalau market tgh turbulent, jadilah dlm 10pip..huhuhu...setakat ini aku puas hati guna fxpro...sblm ni aku sudah mempunyai beberapa broker lain..contohnye spt fxcm, ibfx...etc...saje je aku menambah broker baru ini (fxpro) even skrg dah ada beberapa broker...bila trading sibuk lah tangan dan mata...byk benda nak tgk..nak tgk chart lah...broker broker lah...ehehe


4) emm dgn ilmu, teknik yg aku ade (elliot wave, bolinger band, fibo, BSTS, winpips)...alhamdulillah usd700 skrg dah jadi usd1900++ dlm masa 2 minggu..


5) itu manisnye...apa pahitnye? smlm (jumaat) berlaku satu keadaan di mana GJ jatuh gila gila punye gilalah..emm aku masuk di kala signal dan analisa aku tak berapa myakinkan...tetapi masuk jugak..tu yg kantoi..nasib baik dah close...kl tak boleh rugi besar oooo...emm tu lah akibatnye kalau entry di kala signal tak ok...huhuh...

6) Sabar & ketenangan dlm trading itu penting.

7) Apa bila berlaku pape keadaan sama ada manis atau pahit...pasti akan ku catatkan dlm diari forex aku utk aku jadikan pengajaran & nota peribadi aku..

8) Aku akan terus belajar, belajar dan belajar pasal ilmu forex ini...

9) i must know apa kekuatan dan kelemahan sistem aku...

Sekian jumpa lagi. Selamat bercuti trading.

0 comments